Закінчення Лівійського проекту

Муаммар Каддафі, Лівія, Росія«Російські залізниці» (РЗ) заморожують амбіційний проект з Лівією: компанія мала намір побудувати до 2014 р. залізничну лінію, довжиною 554 км яка повинна була пройти уздовж узбережжя Середземного моря, з’єднати великі міста й стать частиною міжнародного транспортного коридору на півночі Африки. Як розповіли начальник прес-служби РЗ Дмитро Перців на момент евакуації компанія перебувала в стадії переходу до проведення основних робіт. Уже були побудовані й функціонували бетонний і рейкозварювальний заводи, було покладено 31 км технологічних доріг. Тепер укладання залізничного полотна відкладається на невизначений час.

Дружба з М. Каддафі коштувала «РЗ» $800 млн

Лівійський контракт, що повинен був принести «Російським залізницям» більше €2 млрд, одночасно з’явився однієї із причин, з якої була скасована аналогічна угода РЗ із Саудівською Аравією. У січні 2008 р. компанія виграла конкурс, запропонувавши мінімальну ціну за будівництво 520 км залізниць. Такі роботи фахівці РЗ оцінили всього в $800 млн, при тому що у Росії подібні проекти обходилися в кілька разів дорожче.

Втім, до практичної реалізації саудівського будівництва справа так і не дійшло: через чотири місяці після оголошення результатів конкурсу вони були анульовані. Президент РЗ Володимир Якунін тоді відмовився коментувати таке рішення влади Саудівської Аравії й тільки відзначив, що воно є «проблемою міжнародних відносин». За інформацією ЗМІ, з посиланням на свої джерела в дипломатичних колах про це писав «Коммерсантъ»., Саудівська Аравія відмовилася від послуг російської компанії саме через те, що вона підписала угоду з М. Каддафі про будівництво залізниці Сирт-Бенгазі. Як відомо, дві цих держави розірвали дипломатичні відносини, а їхні керівники – Муаммар Каддафі й король Абдулла – є непримиренними ворогами.

Догори